Grad Opatija
Službene stranice

„Na krilatim kotačima do Opatijske rivijere – 145. obljetnica željezničke pruge Beč – Opatija – Rijeka i Budimpešta – Rijeka i 110. obljetnica opatijskog tramvaja“

Datum: 10.7.2018.

Hrvatski muzej turizma poziva Vas na otvorenje izložbe Na krilatim kotačima do Opatijske rivijere – 145. obljetnica željezničke pruge Beč – Opatija – Rijeka i Budimpešta – Rijeka i 110. obljetnica opatijskog tramvaja“ u Opatiji, vila Angiolina, u četvrtak 12. srpnja 2018. s početkom u 20,00 sati. Istoga dana, u skupnoj organizaciji Hrvatskog muzeja turizma i Hotela Miramar je otvorenje izložbe: „LEONTINE VON LITTROW – Impressionistin des Südens, Triest 1856 – 1925 Abbazia (Opatija)“, u Hotelu Miramar u 11,00 sati.

Više informacija o samoj izložbi čiji su podupiratelji Ministarstvo kulture RH, Grad Opatija i Austrijski kulturni forum, možete pročitati u nastavku:

Željeznička veza Rijeke i Opatije s već postojećom prugom Beč – Trst dovršena je 1873. godine. Društvo južnih željeznica zaslužno je za izgradnju i svečano puštanje u promet. Iste godine puštena je u promet i druga željeznička pruga koja je Rijeku povezivala s Karlovcem tj. Zagrebom i Budimpeštom. Tako je i Opatija te godine dobila željezničku vezu s Bečom, Budimpeštom, Zagrebom, Trstom, Ljubljanom i ostalim gradovima na trasi pruge. Za Rijeku su ove prometnice bile preduvjet skokovitog rasta lučkog prometa a Opatiji su omogućile turistički razvoj, te gradnju prvog Opatijskog hotela Kvarner, 1884. godine.

1900. godine počele su pripreme za uvođenje električnog tramvaja od željezničke postaje Opatija – Matulji do Opatije. Polazna stanica trase nalazila se u Matuljima na 212 metara nadmorske visine a zatim se pruga spuštala prema obali prateći pretežito glavnu (erarsku) cestu sve do okretišta u Lovranu. Prtljaga se vozila posebnim vagonima a tijekom ljeta koristili su se otvoreni vagoni. Opatijski tramvaj prometovao je do 1933. godine kada je uveden autobusni promet, tramvajska pruga je demontirana, a dio vagona prodan je Gradskom magistratu u Ljubljani gdje su prometovali do sredine 20. stoljeća.