Na jučerašnjoj koordinaciji vijeća mjesnih odbora predstavnici opatijskih VMO-a informirani su o načinu planiranja i izrade financijskih planova za 2026. godinu. Svaki mjesni odbor raspolaže sredstvima za redovnu djelatnost, za manifestacije te za komunalne akcije. Vijeća mjesnih odbora trebaju planirati troškove i usvojiti financijske planove na svojim sjednicama te ih do 6. listopada ove godine predati službama Grada.
Za komunalne akcije u narednoj godini proračunska su sredstva raspoređena u skladu sa komunalnom opremljenošću i standardom održavanja komunalne infrastrukture na području pojedinih mjesnih odbora. Kod mjesnih odbora s najnižim standardom održavanja komunalne infrastrukture osigurano je po 15 tisuća eura (Dobreć, Poljane, Veprinac – Učka), mjesnim odborima kod kojih je planiran srednji standard održavanja komunalne infrastrukture pripada po 10 tisuća eura (Ika-Oprič, Tošina, Kosovo i Pobri), a za mjesne odbore u širem središtu grada osigurano je po 7 tisuća eura (Vasanska-Punta Kolova, Centar, Volosko-Belveder i Ičići). Rok za dostavu prijedloga utroška sredstava za komunalne akcije je do kraja veljače iduće godine.
Podsjećamo, kako bi se vijećima mjesnih odbora olakšao rad, prošle je godine uvedena praksa da komunalne akcije provodi resorni Upravni odjel za komunalni sustav, prostorno planiranje i zaštitu okoliša.
Za materijalne rashode i organizaciju manifestacija svaki će Mjesni odbor i u 2026. godini raspolagati s iznosom od po 4 000 eura.
Važno je reći i da troškovi darova za djecu za božićne i novogodišnje blagdane nisu više na teret proračuna mjesnih odbora već njih sada nabavlja Grad, dok su mjesni odbori zaduženi za organizaciju podjele darova.
S početkom iduće godine na snagu stupa i novi Zakon o fiskalizaciji kojim će se financijske transakcije između dva poslovna subjekta moći vršiti jedino e-računom, što će se odnositi i na vijeća mjesnih odbora.