Izložba Weidingera poklon zbratimljenog Bad Ischla Opatiji

Izložba Weidingera poklon zbratimljenog Bad Ischla Opatiji

U petak, 4. srpnja u 20 sati u Umjetnickom paviljonu “Juraj Šporer” u organizaciji Grada Opatije, Grada Bad Ischla i Hrvatskog muzeja turizma  otvorena je izložba autora Franza Xavera Weidingera, koju ce zainteresirani moci pogledati do 21. srpnja. Izložbu su otvoriii gradonacelnik Opatije  Ivo Dujmic i gradonacelnik Bad Ischla  Hannes Heide. Naime, postav ove izložbe poklon je Bad Ischla Opatiji u povodu obilježavanja i proslave jubileja 170  turistickih godina Opatije. Bad Ischl i Opatija zbratimljeni su gradovi, koji su i kroz povijest bili medusobno povezani, a u suvremeno doba ta se povezanost reflektirala upravo spomenutim zbratimljenjem Opatije i Bad Ischla, kao formaliziranim oblikom prijateljstva što se ocituje na mnogim planovima. Važno kod zbratimljenih gradova je i cvrsto prijateljstvo njihovih celnih ljudi, pa su tako i prigodu otvorenja ove izložbe Dujmic i Heine iskoristili za razgovore o mogucnostima za proširenje suradnje na raznim planovima, poput razmjene mladih Opatije i Bad Ischla.   “Kad je F. X. Weidinger roden u Riedu im Innkreis u financijski skromnoj obitelji kao šesto dijete od kasnije 10-ero djece, Rudolf von Alt je bio na vrhuncu svojeg stvaralaštva. Nakon što je ovaj stari majstor austrijskog slikarstva 19. stoljeca preminuo u dubokoj starosti 1905. godine, mladi je Weidinger nakon kratkog šegrtovanja kod jednog majstora licioca napustio svoje rodno mjesto Ried i krenuo na svoje životno putovanje. Od rane je dobi bio naviknut da ide svojim putem, a cilj mu je bio umjetnicka karijera. Ovo upucivanje na Rudolfa von Alta nije slucajno. Na otvorenju jedne Weidingerove izložbe (1950.) istaknuto je da je ovaj gornjoaustrijski slikar „legitimni sljedbenik velike becke škole akvarela“. Weidinger nije bio samo majstor akvarela, vec je s jednakom umješnošcu koristio tehnike ulja i grafike. Omiljene teme njegovih slika su pejzaži i portreti. Ukupno 700 slika cine njegov umjetnicki opus. Na njegovim slikama kompozicija se širi do rubova velikog formata. Medutim, njegova omiljena tehnika ipak je akvarel. Tehniku akvarela svladao je do savršenstva. To je smisao boje i lazurnog poteza koji dopiru do nas sa svakog njegovog lista. Daleki horizonti, visoko drvece, mnogobrojni krajolici. Kod oživljavanja prirode s figuralnom štafažom dostatno mu je nekoliko tockica da marljive ljude ukljuci u kulisu pejzaža. Medutim ovdje vidimo znacaju razliku izmedu Wedingera i starih beckih akvarelista. Weidinger nije slikao s opširnošcu i akribijom starih majstora, nije detaljno prikazivao prirodu, vec je crtao samo konturu i posebnom tehnikom nanosio boju na slike te se kao i Rudolf von Alt u svojim posljednjim akvarelima približio impresionistima. Franz Xaver Weidinger za svoga je života bio priznat i cijenjen. U godinama izmedu dva svjetska rata i kasnije, bio je priznat umjetnik i njegova su djela bila vrlo tražena. Nakon smrti pao je u zaborav – što je uobicajen slijed okolnosti. Ukoliko želite upoznati slikarov opus morate posjetiti Narodni muzej u Riedu im Innkreis-u gdje se nalazi velik dio njegove ostavštine. Pokrajinski muzej Gornje Austrije posjeduje reprezentativan odabir njegovih djela. Slikarova djela su dobro zastupljena i u drugim javnim zbirkama umjetnickih djela. Treba takoder napomenuti da su mnogi privatni kolekcionari ponosni na Weidingerova djela koja imaju u svojim zbirkama. Zasluga je to grada Bad Ischla koji je organizacijom Weidingerove izložbe 1988. godine dao novi impuls ostavštini ovog umjetnika.” (Otto Wutzel, iz kataloga izložbe)  

Search
Generic filters
Promijeni veličinu teksta
Promijeni kontrast
Opatija