Javni poziv za financiranje javnih potreba u kulturi u 2025. godini

Na temelju članka 7. stavka 1. Zakona o kulturnim vijećima i financiranju javnih potreba u kulturi („Narodne novine“ broj 83/22), gradonačelnik Grada Opatije raspisuje

                                                             JAVNI POZIV

                             za financiranje javnih potreba u kulturi u 2025. godini

Predmet ovog Javnog poziva je prikupljanje prijava (projekata i programa) za financiranje/sufinanciranje  javnih potreba u kulturi u 2025. godini.

Prijave se podnose za sljedeće djelatnosti:

  1. Kulturne djelatnosti
  • nakladnička i knjižarska djelatnost
  • audiovizualna djelatnost
  1. Kulturno – umjetničko stvaralaštvo
  • dramska i plesna umjetnost
  • glazbena i glazbeno -scenska umjetnost
  • književnost
  • vizualne umjetnosti, dizajn i arhitektura
  • interdisciplinirane i nove umjetničke i kulturne prakse
  • digitalna umjetnost
  • kulturno – umjetnički amaterizam
  1. Djelatnost zaštite, očuvanja i održivog upravljanja kulturnom baštinom
  2. Transverzalna područja
  • međunarodna kulturna suradnja i mobilnost
  • dostupnost, pristup i sudjelovanje u kulturi
  • raznolikost kulturnih izričaja
  • poduzetništvo u kulturnim i kreativnim industrijama
  • digitalizacija u području kulture.

Kriteriji i prioriteti temeljem kojih će se utvrđivati prednost prijavljenog projekta/programa su:

  • usklađenost s Planom razvoja Primorsko – goranske županije za razdoblje 2022. – 2027.
  • usmjerenost prema potrebama korisnika s područja Grada Opatije i njihova uključenost u razvoj i praćenje,
  • novi programi i projekti, novi modeli i ideje za rješavanje postojećih problema, uključivanje volontera (naročito s područja Grada Opatije),
  • suradnja s drugim udrugama i partnerima s područja Grada Opatije,
  • osigurani resursi za provedbu projekta/programa,
  • uspješnost u dosadašnjoj provedbi programa/projekata iz područja društvenih djelatnosti financiranih od Grada Opatije (npr. broj posjetitelja, broj korisnika, medijska popraćenost, itd.),
  • financiranje iz drugih izvora (PGŽ, nadležnih ministarstava, zaklada, EU fondova, privatnih donatora i slično),
  • usklađenost s terminima održavanja manifestacija od posebne važnosti za Grad ili gradskih ustanova.

Za edukativne projekte/programe koji imaju isti sadržaj i ciljeve te obuhvaćaju iste korisnike, prednost ima ona koji ima verificirani program ili neku od licenci (Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta ili neke druge institucije).

Prijave za projekte i programe u sportu provest će se u skladu sa Zakonom o sportu ( NN broj 141/22).

Na Javni poziv se mogu prijaviti sve pravne i fizičke osobe koje imaju sjedište odnosno prebivalište u Republici Hrvatskoj, registrirane za obavljanje djelatnosti u navedenim područjima.

Sredstva za financiranje javnih potreba u kulturi namijenjena su isključivo za provedbu prijavljenog programa, a dodjeljuju se pravnim osobama kojima nije osnivač Grada Opatija te  fizičkim osobama.

Prijava na javni poziv sadrži sljedeću dokumentaciju:

  1. obrasce prijave koji moraju biti točno i u cjelosti popunjeni i ovjereni i to:

Obrazac 1.       PODACI O PRIJAVITELJU

Obrazac 2.       PODACI O PROJEKTU/PROGRAMU

Obrazac 3.       PRORAČUN PROJEKTA/PROGRAMA

Obrazac 4.       IZJAVA O PARTNERSTVU (ukoliko se prijavljuje u partnerstvu)

Obrazac 5.       IZJAVA O ISPUNJAVANJU MJERILA ZA FINANCIRANJE

Obrazac 6.       IZJAVA O KORIŠTENJU SREDSTAVA IZ JAVNIH IZVORA

Obrazac 7.       IZJAVA O NEKAŽNJAVANJU

  1. potvrda nadležne Porezne uprave iz koje je razvidno da podnositelj prijave nema nepodmirenih obveza na ime javnih davanja (samo za tvrtke);

Ujedno se može priložiti:

  1. presliku verifikacije programa/projekta izdane od nadležne institucije (MZOS ili sl.),
  2. zapisi, publikacije, novinski članci, fotografije koji opisuju rad OCD i koji se odnose na projekt/program,
  3. pisma namjere kojima se objašnjavaju potencijalne suradnje unutar projekta s drugim OCD, ustanovama i jedinicama lokalne samouprave,
  4. životopis voditelja projekta/programa,
  5. pisma preporuke relevantnih institucija, dosadašnjih korisnika, donatora i sl.
  6. evaluacijske listiće,…

Neće se razmatrati ponude koje pristignu izvan roka određenog javnim pozivom, nepotpune ponude, ponude podnositelja prijave koji ima nepodmirene obveze prema Gradu Opatiji te podnositelja koji nisu dostavili cjelovito izvješće o programu/projektu za prethodnu godinu.

Neće se financirati projekti/programi koji se ne održavaju na području Grada Opatije.

Korisnici i broj i iznos dodijeljenih potpora uskladiti će se s raspoloživim proračunskim sredstvima.

Prijave se mogu dostaviti zaključno s 8. studenim 2024. i to na jedan od sljedećih načina:

  1. putem elektroničke pošte – [email protected]
  1. neposredno u pisarnici Grada Opatije, M. Tita 3. Opatija
  2. preporučenom poštom na adresu GRAD OPATIJA, M. Tita 3, 51410 Opatija, s naznakom za „PRIJAVA NA JAVNI POZIV ZA 2025.“

Obavezni obrasci prijave dostupni su na web stranici Grada Opatije: www.opatija.hr

Obrasci se ispunjavaju isključivo pomoću računala.

Sve dodatne informacije i upite možete dobiti na telefon 680-142, 680-145 ili na e-mail [email protected], [email protected]

Nakon obrade pristiglih prijava, Kulturno vijeće Grada Opatije uputit će prijedlog rasporeda sredstava gradonačelniku koji u roku od 90 dana od dana donošenja proračuna  donosi Odluku o dodjeli financijskih sredstava.

Odluka o dodjeli financijskih sredstava objavit će se na službenim mrežnim stranicama Grada Opatije, a u roku od 30 dana od dana objave iste, s prijaviteljima kojima su odobrena sredstva za sufinanciranje programa sklopit će se Ugovor kojim će se, između ostaloga, definirati način korištenja odobrenih sredstava, način izvještavanja te način praćenja korištenja sredstava.

Priloženi dokumenti

Opatija