U Konferencijskoj dvorani Sportske dvorane Marino Cvetkovic jucer popodne održan je radni sastanak predstavnika javnog linijskog prijevoznika, tvrtke KD Autotrolej, ciji je tim predvodio direktor Željko Smojver i predstavnika Grada Opatije predvodenih gradonacelnikom Ivom Dujmicem. Teme razgovora bile su operativni dogovori oko specificnosti organizacije javnog linijskog prijevoza putnika na podrucju grada s obzirom na potrebe i konfiguraciju terena, a osobit je naglasak s opatijske strane stavljen na nužnost generalnog povisivanja standarda vozila što prevoze putnike u javnom linijskom prijevozu opatijskim podrucjem. Izmedu ostaloga, najavljeno je da ce se voditi racuna o povecanju standarda na županijskoj liniji 32, gdje ce se ukljuciti više klimatiziranih vozila koja prometuju ovom linijom, dok ce na tzv. lokalnim gradskim linijama, gdje se prevozi putnike na podrucju Opatije – Autotrolej ukljuciti u vozni park jedan autobus koji vozi na plin. Ovakva vozila imaju niz prednosti, kako za okoliš, tako i za same putnike, istakao je direktor Smojver. Rijec je o solo vozilu marke Irisbus Iveco, tip Citelis, kapaciteta 90 putnika, pojasnili su iz Autotroleja. To je niskopodni, gradski solo autobus, opremljen rashladnim uredajem i kamerama, dok je vozacka kabina odvojena od prostora putnika. Osim što se razlikuju u smislu goriva, ova vozila razlikuju se i vizualnim identitetom uz posebnu poruku koju prenose, a koja se tice upravo njihove ekološke ucinkovitosti. Ovakva vrsta autobusa koji ce voziti lokalno po Opatiji znatno utjecu na kvalitetu usluge, standard javnog gradskog prijevoza podiže se na jedan viši nivo, a obzirom da vozila koriste SPP kao pogonsko gorivo – emisija štetnih cestica u zraku bit ce manja, tumace iz KD Autotrolej dalje prednosti ovakvih vozila. Takoder, navode da su ova vozila tiša od vozila koja koriste ostale derivate kao pogonsko gorivo, tako da se i kvaliteta života u centru grada podiže na jedan viši nivo. Što se ekološke osviještenosti tice treba spomenuti i kako jedan autobus na SPP godišnje umanji emisiju Co2 za 15,5 tona. Cinjenica da ce javni linijski prijevoz na podrucju Opatije organizirati i obavljati ubuduce jedinstveni prijevoznik, KD Autotrolej, nosi i druge pogodnosti za putnike; tako primjerice kupovinom karte za javni gradski prijevoz KD Autotrolej korisnici imaju višestruke mogucnosti korištenja linija i presjedanja. Naime, zonski sustav KD Autotrolej je takav da ne „veže“ putnike za odredenu liniju, što konkretno znaci da korisnik koji kupi pokaznu mjesecnu ili godišnju kartu za odredenu zonu ili zone, ima pravo neogranicenog korištenja svih linija koje prometuju na podrucju tih zona, bez obzira na smjer kretanja.