Prva od tri najavljene tribine o novom sustavu gospodarenja otpadom u organizaciji Komunalca d.d. i Grada Opatije okupila je jucer u Kulturnom domu Zora mnoštvo zainteresiranih gradana. Na tribini su govorili direktor Komunalca Ervino Mrak, zamjenica gradonacelnika Vera Anicic, predstavnik Grada Opatije Saša Dunatov i rukovoditelj odjela Usluge u Komunalcu Duško Kulaš. Direktor Mrak objasnio je kroz prezentaciju novosti koje donosi sustav odvojenog sakupljanja otpada te istaknuo kako im je glavni cilj motivirati ljude da odvajaju otpad te „prestanu odlagati otpad i pocnu gospodariti otpadom“. Kazao je kako smo u proteklih deset godina bacili sirovina u vrijednosti pet milijardi kuna. U prezentaciji je bilo objašnjeno što je korisni, a što nekorisni otpad te što se sve odlaže u koju posudu. Istaknuo je da ce do kraja ožujka svim stanovnicima centra biti dostavljeni ugovori te ce oni morati u roku od 15 dana uciniti povrat izjave, a Komunalac ce im onda u roku od 8 dana vratiti ovjerenu izjavu. Radi lakše komunikacije s gradanima Komunalac ce otvoriti kancelariju u prostorima Tržnice. Takoder ce se do kraja ožujka gradanima koji stanuju u centru podijeliti posude za prikupljanje otpada, a oni ce morati odabrati velicinu tj. kapacitet posuda. Okupljenim gradanima objašnjeno je i sve u vezi odlaganja krupnog otpada, tekstila, baterija, lijekova, EE otpada te zelenog otpada te je preporuceno kompostiranje. Bilo je govora i o propisanim kaznama, a sve nepravilnosti gradani trebaju prijaviti komunalnom redarstvu. Komunalac je nabavio i tri nova dostavna vozila koja imaju dvije komore kako bi se moglo istovremeno sakupljati dvije vrste otpada. Ono što još nije riješeno je fiksno reciklažno dvorište koje Opatija mora osigurati, kao i mobilno reciklažno dvorište, tj. kamion koji ce obilaziti Liburniju. Potrebna je i izgradnja sortirnice za koju je osigurano zemljište te kompostane, za koju zasad nema lokacije nigdje u PGŽ, pa tako ni u Opatiji. Gradani su imali mnogo pitanja, na koja su odgovarali predstavnici Grada Opatije i Komunalca. Najviše je prigovora bilo na nedovoljnu pripremljenost za novi sustav prikupljanja otpada, kao i zabrinutost gradana radi odvoženja otpada samo jednom tjedno. Stanovnike strogog centra koji nemaju okucnicu zanimalo je gdje ce držati kante i kontejnere, a bilo je i prigovora na skuplje cijene odvoza otpada. Na tribini su bili i predstavnici opatijskih ugostitelja koji su ukazali na problem nedostatka potrebne infrastrukture u centru, gdje bi se mogli smjestiti kontejneri i kante. U odgovorima je istaknuto da ce se postojeci problemi rješavati u hodu te da djelatnici Komunalca stoje gradanima na raspolaganju za sve upite i informacije. – Edukacija korisnika provodi se paralelno sa podjelom posuda. Prilikom preuzimanja posude korisnici dobivaju i uputu za odvojeno odlaganje, a radnici na dodjeli posuda obuceni su za izvodenje kratke obuke. Daljnje informacije gradani mogu pogledati na web stranici komunalnog društva Komunalac, dobiti putem elektronicke pošte ili direktno na telefon 051-505-225, istaknuo je direktor Mrak.