Poduzetničke ćakule otvorile novo poglavlje liburnijskog poduzetništva

Grad Opatija i Centar za inovacije u turizmu Hubbazia održali su zadnje ovogodišnje Poduzetničke ćakule, odnosno internu panel radionicu namijenjenu polaznicima Hubbazije  “Kako razvijati kreativnost i prezentirati svoj sadržaj u javnosti?. Polaznici su tako od organizacijskog tima Poduzetničkih ćakula: Tomislava Lesingera, voditelja Hubbazije, Vedrane Lisica Pavlović radijske voditeljice i novinarke (Radio Rijeka), odnosno moderatorice na “Ćakulama” kao i Ana-Marije Vizintin (Prava poruka), vanjske suradnice zadužene za organizaciju Poduzetničkih ćakula doznali kako se ovaj projekt razvijao od početka godine u svom kreativnom dijelu, ali kojim metodama oni sami mogu razvijati vlastitu kreativnost.

Rad Hubbazie ove je godine bio medijski najpraćeniji segment unutar djelokruga rada Grada Opatije: besplatne poduzetničke radionice i prezentacija njihovih poslovnih ideja unutar eventa Demo day za čiju je organizaciju i provedbu bila zadužena Visoka poslovna škola PAR te maratonski niz od čak 15 lijepo posjećenih panela u organizaciji Prave poruke, a sve to u jednoj godini i bez budžeta predviđenoga za marketing i PR – pokazatelji su koji govore da smo “prirodnim putem” ostvarili dvostruki cilj, a taj je približiti suvremeno poduzetništvo stanovnicima Liburnije te ih potaknuli da se i sami poduzetnički ohrabre u potentnom turističkom okruženju kao što je to Opatija s okolicom, kazao je voditelj Hubbazie Tomislav Lesinger.

O samoj temi, odnosno o kreativnosti i prezentaciji poslovnih ideja na jučerašnjoj se radionici moglo doznati sljedeće:

Kreativnost započinje razmišljanjem o mogućnostima koje neka ideja može ponuditi, a kojem je u temelju uočavanje mogućih veza između pojedinih segmenata neke ideje ili rješenja. Dodala bih da je uz kreativnost, iznimno koristan i pomoćni alat hiperfokus o kojem najbolje možemo naučiti na djelu svjetski poznatoga riječko-mađarskog psihologa Mihalya CsikszentmihalyjaHiperfokus poznatiji kao flow znatno olakšava realizaciju neke ideje u svim segmentima te ga stoga uvijek rado preporučujem svima koji žele poboljšati svoje performanse u bilo kojoj djelatnosti. I naše su se “Ćakule” tako tijekom godine razvijale u susrete na kojima se publici i panelistima nije nudio samo informativni sadržaj, već i neposredan doživljaj kao same teme, tako i doživljaj sudjelovanja za publiku koja je iz Hubbazie odlazila i s relevantnim informacijama, ali i dobroga raspoloženja. Doživljajnost je definitivno najveća dodana vrijednost zadanoj formi panela koja se, prema projektu, morala poštovati. U tom se smislu naručitelj, odnosno Grad Opatija sa svojim predstavnicama, također, moram priznati, istaknuo kao jedna od rijetkih jedinica lokalne samouprave koja je spremna na pomicanje uobičajenih granica u donošenju nekog sadržaja, a unutar propisane forme panelakazala je Ana-Marija Vizintin.

Imala sam priliku raditi u odjelu ljudskih resursa za jednu tvrtku i mogu vam reći da sam, slikovito, dobivala ospice na svaki CV ispisan u nekom šablonskom programu koji je obilovao izjavama: Ja sam kreativan/a. No, ako bi mi isti CV stigao u video formatu ili potkrijepljen primjerima navedene kreativnosti, e to je već bilo vrijedno pažnje, ispričala je polaznicima Vedrana Lisica Pavlović koja je sinoć kao jedna od najboljih radijskih voditeljica mlađe generacije bila zadužena za provedbu improviziranih intervjua kojima su svi polaznici dobili priliku testirati svoje govorničko – komunikacijske vještine na primjeru prezentacije svoje poslovne ideje.

Svaki je polaznik na licu mjesta dobio i stručan komentar na neke od osnovnih elemenata kojima se pozitivno istaknuo, ali i nekoliko brzih savjeta o tome što je moguće poboljšati u svojoj komunikacijskoj prezentaciji.

Fun facts Poduzetničkih ćakula 2022.:

  • tijekom 2022. održano je 15 panel raspravi na različite teme
  • na panelima je sudjelovalo ukupno čak 48 panelista – pomno odbaranih stručnjaka iz našeg kraja koji su osim svojim znanjima, za sudjelovanje na ovim panelima konkurirali i zbog svog autentičnog načina u prijenosu poduzetničkih iskustava za publiku
  • “Marekting i mreže u poduzetništvu”, “Transformacija Sjevernog Jadrana u nautički centar” te “Što je dobar event i kako ga organizirati” paneli su koji su privukli najveći broj posjetitelja
  • Fakultet za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu pokazao se čvrstim i pouzdanim partnerom projekta na tri poduzetničke teme u kojima je participirao i sa svojim predstavnicima u svojstvu panelista, ali i kao ustanova – domaćin triju panela
Opatija