QR kodovi za turističke atrakcije Opatije

Informacije dobivene putem opatijskog QR koda moguce je citati na cetiri jezika – hrvatskom, engleskom, talijanskom i  njemackom. Smart aplikaciju izradio je „Kreativni odjel“ iz Rijeke na celu s Davorom Pasaricem, autori tekstova su prof.dr.sc. Amir Muzur (iz vodica Itinerari za istraživace i radoznale) i Neven Ivanic, a korištene su fotografije TZ Grada Opatije. Na Slatini je danas održana konferencija za medije na temu postavljanje QR kodova u Opatiji – on line vodica za smart telefone. Rijec je o najnovijoj prezentaciji gradskih znamenitosti uz pomoc QR kodova koji su na inicijativu Grada Opatije i Turisticke zajednice grada Opatije postavljeni na kljucnim lokacijama. Projekt postavljanja QR kodova predstavila je zamjenica gradonacelnika Marina Gašparic. O promociji opatijskih turistickih znamenitosti putem modernih tehnologija govorio je voditelj Kongresnog ureda Turisticke zajednice Grada Opatije Goran Pavlovic, dok je tehnicki dio QR kodova objasnio direktor agencije za tržišne komunikacije i multimedijsku produkciju Kreativni odjel d.o.o. Davor Pasaric. – Opatija je jedan od prvih malih gradova u Hrvatskoj, ali i u Europi koji je uveo QR kodove, do sada su ovakav nacin prezentacije turistickih atrakcija imale uglavnom metropole. Korist je višestruka, pa tako uz dobivene informacije u rijeci i slici, turisti mogu sadržaj podijeliti na društvenim mrežama i tako promovirati opatijske znamenitosti diljem svijeta, sadržaj je povezan s Google Mapama, a vrlo je znacajna i mogucnost pracenja statistike posjeta, tako da ce se tocno moci pratiti koji su sadržaji i lokacije i na kojim jezicima najposjeceniji. Sadržaji se lako mogu nadopunjavati i po potrebi mijenjati, istaknuto je na predstavljanju opatijskih QR kodova. Ukupna vrijednost projekta je 30 tisuca kuna, a Grad i TZ financiraju po principu pola-pola. QR kodovima su oznaceni: tržnica (info ploca kod tržnice), Vila Angiolina (info ploca ispred Vile Angioline), Park Angiolina (info ploca na ulazu kod luke Opatija i M. Tita, nasuprot hotela Paris), Djevojka s galebom (na info ploci na Slatini i na samoj lokaciji), Portic i Barkajoli (na info ploci na lokaciji), Crkva sv. Jakova (na oglasnoj ploci ispred crkve), Volosko (na info ploci na Slatini), Veprinac (info ploca na Slatini), šetnice (info ploca na Slatini), Festival Opatija (Info ploca na Slatini) i PP Ucka (info ploca na Slatini), a uskoro ce se postaviti oznake za Park Sv. Jakova (info ploca na ulazu u park preko puta hotela Imperial), Šporer (na ploci na ulazu u objekt), Lungomare (info ploca na pocetku Voloskog, ograda ispod hotela Savoy, hotela Milenij i Jedrilicarskog kluba Opatija) te Luka Opatija (pocetak ograde kod cafea Galija).   QR (quick response) kod  je dvodimenzionalni kod koji svojom funkcionalnošcu nalikuje standardnim bar kodovima, s jednom kljucnom razlikom – može ga se citati putem mobitela. U rasteru kvadratica koji tvore kod krije se tekstualna poruka, fotografija, video ili web adresa. Nakon ocitavanja QR koda, internetski preglednik mobitela odmah se usmjerava na adresu koju taj QR kod sadržava. QR kodove može ocitati svaki mobitel s fotoaparatom i pristupom internetu koji ima instaliranu aplikaciju za citanje QR kodova.

Opatija